De ouderraad

De oudervereniging heeft als belangrijkste doelstel­ling de school actief te ondersteunen in haar onderwijstaak. Daarnaast proberen wij de ouderbetrok­kenheid te stimuleren en te activeren.

De OR zorgt in overleg en samenwerking met de leerkrachten voor het vieren van bijzondere (feest)dagen met de kinderen. Verder zorgt zij voor een aantal verrassingen voor de kinderen. Ook kunnen leerkrachten de activiteitencommissie om ondersteuning vragen bij bijzondere projecten zoals het verzorgen van koffie en thee voor ouders bij verschillende gelegenheden. Voor het uitvoeren van deze activiteiten beschikt de activiteitencommissie over een eigen budget.

Samenwerken met het schoolteam

Een goede afstemming en samenwerking tussen leerkrachten, ouders en de activiteitencommissie is een vereiste voor succes bij het slagen van de te organiseren feesten. Daarom wordt per activiteit een kleine commissie samengesteld. Daar zitten enkele leden van de activiteitencommissie in en minimaal drie leerkrachten verdeeld over de onder- midden- en bovenbouw.

Contactgegevens
Wilt u meer weten over de ouderraad of wilt lid worden en meehelpen bij een of meerdere activiteiten? Neem dan contact met ons op via: or@hovenschool.nl

Stichting Leergeld
Stichting Leergeld wil alle kinderen de kans bieden hun talenten te benutten. Als u een laag inkomen heeft, kunt u in aanmerking komen voor de Leergeld Cheque. Zo kan uw kind gratis of voor een klein bedrag meedoen met sport, dans of cultuur, maar ook aan schoolreisjes en -kampen. Meer informatie hierover kunt u vinden bij het digitale gemeenteloket van de Gemeente Deventer.

Op zoek naar…. nieuwe ouderraadleden

Heb jij zin om mee te denken, helpen of praten en vind je het leuk om meer contact te krijgen met andere ouders en het schoolteam? Sluit je dan bij ons aan of kom een keer gezellig langs bij een vergadering!

Wij zijn een enthousiaste groep ouders die de school ondersteunt bij alle activiteiten die door het hele schooljaar voor alle groepen worden georganiseerd. Denk aan de organisatie van het Sinterklaasfeest, de school in kerstsfeer brengen, de paaseieren die door onze paashaas en de hulpjes verstopt worden en al het (gezonde) lekkers dat de kinderen bij deze verschillende activiteiten krijgen.
We vergaderen zo’n vier à vijf keer per jaar; we stemmen dan de aankomende activiteiten af met elkaar en evalueren de afgelopen activiteiten. Koffie, thee én koekjes zijn aanwezig 😉
Ook al zit je niet heel ruim in je tijd maar lijkt dit je heel erg leuk; schroom niet, we helpen elkaar waar nodig, want vele handen maken licht werk!
Wil je meer weten of ben je direct al enthousiast, mail ons of spreek één van ons aan?!
or@hovenschool.nl
Elize van Keken (moeder van Pepijn – gr. 7 en Annabel – gr. 5)
Ilse Linthorst (moeder van Wessel – gr. 6b)
Rebecca Pol (moeder van Daley – gr. 3)
Anna Denneboom (moeder van Bas – gr. 3 en Nola gr. 2c)
Daphne Metselaar (moeder van Milou – gr. 6a, Jort – gr. 3 en Ruben – gr. 1c)
Sanne Brandt (moeder van Maus – gr. 5)
Kun je op één van onderstaande data?
maandag 14 november vanaf 15.00 uur: om te helpen de school te versieren voor Sinterklaas
dinsdag 6 december tussen 13.00 en 15.00 uur: om de school in kerstsfeer te brengen
maandag 16 januari 2023 om 20.00 uur op school voor de volgende OR-vergadering

OR lid Sanne stelt zich voor

Mijn naam is Sanne Brandt en ik ben de moeder van Maus uit groep 4. Velen kennen mij ook als peuterdansdocent bij Dansgroep de Eskape of als die springende dansjuf die tijdens de Koningsspelen alle kinderen laat dansen op het plein. Ik heb in Lochem mijn eigen dansschool, maar daarnaast ben ik sinds vorig schooljaar ook penningmeester bij de ouderraad van de Hovenschool.

Enthousiast gemaakt door voorzitter Elize van der Keken stapte ik dit gezellige bootje in. Het leek me superleuk om wat extra’s te doen voor de school van mijn dochter, om te helpen met het organiseren van allerlei activiteiten voor de kinderen en om de blije gezichtjes te zien wanneer er weer een leuke verrassing voor ze klaar staat.

Ik kwam erachter dat het behoorlijk wat is, wat die OR doet, en dat dat verdeeld is over het hele schooljaar en alle groepen. Wij zorgen dat Sinterklaas precies weet welke kadootjes naar welke klas moeten, regelen dat de school in de kerstsfeer komt en dat elke klas een kerstboom kan versieren. Van paaseieren zoeken voor de kleinsten, een gezonde snack tijdens de Koningsspelen tot koffie en thee voor het publiek van de groep-8-musical én een afscheidscadeau voor de brugklassers van de toekomst. Waar ik helemaal niet bij stil had gestaan waren de organisatie van het meedoen met de Ijsselloop, de uitjes met pontje naar de Bieb of Lebuïnus en natuurlijk bedankjes en presentjes bij speciale gelegenheden van onze geliefde leerkrachten.

Gelukkig maken vele handen licht werk, en kunnen met uw vrijwillige bijdrage al deze toffe extra’s blijven doen!

Ik hoop dat ik met deze brief een inkijkje heb kunnen geven in wát die ouderraad nou eigenlijk doet en wáár die vrijwillige bijdrage nou eigenlijk naar toe gaat.

Samen kunnen we er een te gek schooljaar van maken voor alle kinderen!

Hartelijke groetjes,

Sanne Brandt